Maak kans op één van de 100 Rest’O’Cheques door komend weekend je favoriete horecazaak te bezoeken

Onze stad Oostende werkt aan een nieuwe visie over uitgaan in Oostende. De uitgaansbuurt wordt niet langer gezien als ‘een lange straat’, maar een vierkant. In afwachting lanceert Het Economisch Huis aan nieuwe campagne om de horecasector te ondersteunen waarbij je kans maakt om een Rest’O’Cheque, de restaurantcheque van Oostende, te winnen.

Oostende

Dé Stad aan Zee heeft zijn naam niet gestolen. De grootste badplaats aan de Belgische kust heeft namelijk een vloedgolf aan activiteiten te bieden: van jaarlijkse cultuurfestivals Theater aan Zee en Oostende voor Anker tot beklijvende filmtoppers tijdens het Filmfestival Oostende, voorstellingen in Kursaal Oostende en straatkunst op z’n best tijdens The Crystal Ship. En ook modeliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen tijdens een zondags shoppinguitje. De geboorteplek van befaamd kunstschilder James Ensor is een geliefde badplaats.

Had je anders verwacht van de stad waar Marvin Gaye zijn monsterhit Sexual Healing neerpende dat ze ook haar ondernemers ondersteunt?

Steuncampagne horeca

Het Economisch Huis werkt aan een nieuwe campagne om de horecasector te ondersteunen. Nadat bij de heropening van de winkels eerder al de campagne #ikkoopinOostende werd gelanceerd, start het bestuur nu ook #ikgauitinOostende.

“De komende weken worden verschillende acties op poten gezet”, vertelde schepen van Ondernemen en voorzitter van het Economisch Huis Charlotte Verkeyn aan Dominique Jauquet van Het Nieuwsblad. Komend weekend vindt een eerste actie plaats.

Win een Rest’O’Cheque

De Rest”O”Cheque is een culinaire cadeaubon waarmee je jouw vrienden en familie kunt trakteren in een heleboel Oostendse restaurants.

Mensen die tijdens het eerste openingsweekend van de horeca op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juni een bezoekje brengen aan hun favoriete hotel, restaurant of café dagen we uit om een foto nemen.

Wie dit dan deelt op sociale media met de hashtag #wezienwereopen, #ikgauitinOostende, en #ikkoopinOostende, maakt kans op één van de honderd Rest’O’cheques ter waarde van €25.

Ervaring bundelen

Voor deze campagne werkt ‘Het Economisch Huis’ nauw samen met het uitgaansbeleid in Oostende. En volgens de schepen van Uitgaan, Maxim Donck, zal dat in de toekomst meer het geval zijn. “Tijdens de coronaperiode hebben we alles geëvalueerd en zijn tot de vaststelling gekomen dat we meer kunnen doen door de knowhow en ervaring van beiden te bundelen.”

Zo is ook de nieuwe visie ontstaan dat de uitgaansbuurt meer is dan de Langestraat. Vandaag zien we ook heel wat mooie zaken in bijvoorbeeld de Madridstraat en de Hertstraat. Daarom spreken we niet langer van een lange straat, maar van een carré, van de Christinastraat tot de Adolf Buylstraat, de Van Isemghemlaan en de Leopold II-laan.

Wordt vervolgd.

Opmerkingen

mood_bad
  • Er zijn nog geen reacties.
  • Voeg een commentaar toe